ΔΡΑΣΕΙΣ

Αφιέρωμα στην Ιαπωνία

japan_cover

Θέλοντας να ανοίξουμε το σχολείο στην κοινωνική ζωή του τόπου, ενημερώσαμε τα παιδιά για την εκδήλωση του σπιτιού της Ευρώπης για την Ιαπωνία του χθες και του σήμερα,  που θα γινόταν στο Νεστορείδιο Μέλαθρο, το Σάββατο 05/10/13. Εκπαιδευτικοί του σχολείου που παρευρέθησαν υποδέχτηκαν την μικρή Άννα ως τη μόνη που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα. Έπειτα από αυτό λόγω της πολύ ενδιαφέρουσας εκδήλωσης, αποφασίσαμε να μεταφέρουμε την εμπειρία μας στο σχολείο ώστε όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να γευτούν κάτι από τον «αέρα» και τον πολιτισμό της περιοχής.

 Έτσι στήθηκε το πρόγραμμα αφιέρωμα στην Ιαπωνία, για πέντε πρωινά του κύκλου μας, από τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου ως την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου.

 Η Ιαπωνέζα  Σάιο, (η Χριστίνα ειδική βοηθός, εθελόντρια) επισκέφτηκε την πρώτη μέρα το χώρο του σχολείου για να μας δείξει πού βρίσκεται η χώρα της στο χάρτη, να μας μεταφέρει φωτογραφίες και στιγμές από τη μακρινή γενέτειρά της, ενώ ταυτόχρονα μας έμαθε το χαιρετισμό του καλημερίσματος και του αποχαιρετισμού. 

Τη δεύτερη μέρα μας μύησε στα μυστικά της γλώσσας της, αποκρυπτογραφώντας τη σχέση του βουνού, του δέντρου και του ποταμού με τα αντίστοιχα ιδεογράμματα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν αντιγράφοντας αυτές τις λέξεις και να τις εκφράζουν στα Ιαπωνικά.

Την τρίτη μέρα απόλαυσαν την μεταμόρφωσή τους σε Ιάπωνες και Γιαπωνέζες. Τα κορίτσια με το ιδιαίτερο χτένισμα στα μαλλιά και τα αγόρια με το χαρακτηριστικό μαντήλι στο μέτωπο.  Η εξάσκηση στο χαιρετισμό και στον αποχαιρετισμό μαζί με ήχους μουσικής από τη χώρα, μας έβαλαν για τα καλά στο «κλίμα».

Την τέταρτη μέρα το αφιέρωμα στην κουζίνα της χώρας, έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να μάθουν τι είναι το σούσι, να δουν τον τρόπο που φτιάχνεται, και βέβαια να δοκιμάσουν την καινούρια γεύση αποκτώντας την εμπειρία του φαγητού  με τα ιαπωνικά τους ξυλάκια.

Οι πολεμικές τέχνες δεν έλειψαν από το αφιέρωμα στην Ιαπωνία, ενώ ο σύντομος κύκλος του ταξιδιού μας στη μακρινή Ιαπωνία έκλεισε με ιαπωνικό  παραμύθι αφιέρωμα στο μουσικό όργανο «κότο» και σχετική  δραματοποίησή του από τα παιδιά.