Σχολική χρονιά 2013 – 2014
Προγράμματα αγωγής υγείας και αυτοεξυπηρέτησης
- Προετοιμασία πρωϊνού: Το σχολικό έτος 2007-08, ξεκινήσαμε το πρόγραμμα προετοιμασίας του πρωινού γεύματος από τους ίδιους τους μαθητές, το οποίο από τότε καθιερώθηκε ως πειραματικό πρόγραμμα του σχολείου μας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε ύστερα από έρευνα στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και σχεδιάστηκε με στόχους:
- την απόκτηση υγιών στάσεων κατά τη διάρκεια του φαγητού
- την απόκτηση συνηθειών υγιεινής διατροφής
- την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτόνομης διαβίωσης
- την ανάληψη ευθυνών
- την απόκτηση αυτοσεβασμού και αισθήματος αυτοέκφρασης
την καλλιέργεια δεξιοτήτων σε επίπεδο οργάνωσης στους τομείς:
- κατάρτιση λίστας με τα απαραίτητα ψώνια
- καλλιέργεια δεξιότητας «ψωνίζω στο super market»
- καλλιέργεια δεξιότητας «τακτοποιώ στους αντίστοιχους χώρους τα ψώνια που φέρνω»
επίσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως:
- αναγνωστική ικανότητας λίστας, σε πρώτο στάδιο με χρήση εναλλακτικής υποστηρικτικής επικοινωνίας (makaton)
- επιλογή της μάρκας του προϊόντος που θέλω με την ανάγνωση του ονόματός του
- ανάγνωση των συστατικών του προϊόντος
- ανάγνωση των συντηρητικών ουσιών
- επιλογή και απόρριψη προϊόντων που περιέχουν συντηρητικά που είναι βλαβερά για την υγεία μας
- εξοικείωση με μαθηματικές έννοιες μέσω της διαχείρισης χρημάτων
- πρόβλεψη για αντιστοίχιση των προϊόντων με το κόστος τους
- κατανόηση των ημερομηνιών παραγωγής και λήξης των προϊόντων
- κατανόηση ποσοτήτων
καθώς και προαγωγή δεξιοτήτων όπως:
- αναγνωστική ικανότητα για την εκτέλεση μια συνταγής, σε αρχικό στάδιο με χρήση εναλλακτικής υποστηρικτικής επικοινωνίας (makaton)
- μέτρηση ποσοτήτων των υλικών για την εκτέλεση της συνταγής
- μέτρηση ποσοτήτων και αντιστοίχιση παιδιών και παραγόμενων γευμάτων
- μέτρηση και αντιστοίχιση παιδιών και κουβέρ
- μέτρηση βάρους υλικών με χρήση ζυγαριάς
την καλλιέργεια δεξιοτήτων στην ασφαλή χρήση ηλεκτρικών συσκευών όπως:
- ηλεκτρική κουζίνα
- μίξερ
- τοστιέρα
- βραστήρας
- καφετιέρα
τέλος, τη βελτίωση δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας αλλά και αυτοοργάνωσης όπως:
- μεταφέρω με προσοχή το πιάτο μου, τα μαχαιροπήρουνα και το ποτήρι μου στο νεροχύτη
- τινάζω και διπλώνω το τραπεζομάντηλο
- αδειάζω τα αποφάγια στον σκουπιδοτενεκέ πριν να βάλω τα πιάτα στα άπλυτα
- μαθαίνω πώς να πλένω πιάτια
- μαθάινω πώς να ταξινομώ στη θέση τους τα ράφια
- μαθάινω πώς να οργανώνω το χώρο της κουζίνας για να είναι έτοιμος ξανά για χρήση την επόμενη μέρα
- Προσέχω πού πατώ και τα σήματα κοιτώ: Μέσα από το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής που ανέλαβαν για τη σχολική χρονιά 2013-2014 οι εκπαιδευτικοί Μαλακωνάκη Ειρήνη και Φωτιά Σοφία, επιχειρείται η εξοικείωση των μαθητών των τμημάτων 1 και 5 αφενός με τα σήματα του κ.ο.κ. που βρίσκονται έξω απο το σχολείο μας, αφετέρου με το φωτεινό σηματοδότη και τη διάβαση πεζών, ώστε να αναπτύξουν «κυκλοφοριακή συνείδηση» και να μπορούν να κυκλοφορούν με σχετική ασφάλεια στο χώρο αυτό ως πεζοί.
Προγράμματα ψυχοκοινωνικής αγωγής
- Η κυρά Παραμυθού: Από τη σχολική χρονιά 2009-10, καθιερώσαμε κάθε Παρασκευή την εμφάνιση στο σχολείο της κυρά Παραμυθούς, μιας μορφής από τα παραμύθια (μεταμφιεσμένης παιδαγωγού) όπου τα παιδιά την ψάχνουν για να τους αφηγηθεί ή να τους διαβάσει τα παραμύθια της:
Το πρόγραμμα στοχεύει:
- να αφήσει χώρο στο κάθε παιδί να κάνει τις δικές του προσωπικές διεργασίες στο χώρο των συναισθημάτων του, στα άγχη και τους φόβους του, στη φαντασία και στις προσδοκίες του
- να δημιουργήσει το κλίμα για την ελεύθερη έκφραση συνασθημάτων των παιδιών κατά τη διάρκεια της αφήγησης αλλά και μετέπειτα στο διάλειμμα
- να λειτουργήσει ως βοηθητικό εργαλείο στη συνέχεια για τους εκπαιδευτικούς όταν έχουν προκύψει ζητήματα διαχείρισης συγκρούσεων και ψυχολογικών καταστάσεων στην τάξη
- να καθιερωθεί η ώρα ψυχαγωγίας και ονείρου σε σταθερή βάση στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, αποφορτίζοντας από άγχος και κούραση
- να φέρει τα παιδιά σε επαφή με τον κόσμο της λογοτεχνίας, των συγγραφέων και των εικονογράφων
- Η ώρα του τραγουδιού:
ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΤΟ ΚΟΚΟΡΑΚΙ
Όταν βλέπουμε παιδιά να τραγουδάνε, χαιρόμαστε πολύ! Σε ποιον δεν αρέσει η μουσική και το τραγούδι;
Έτσι, αρχίσαμε να δουλεύουμε στην τάξη το τραγούδι «Το κοκοράκι», ώστε να το τραγουδάμε με το δικό μας, μοναδικό τρόπο. Βάλαμε στο τραγούδι μας εικόνες από πέντε ζωάκια και με το ρυθμό που δίνει η κυρία, τα εντοπίζουμε και αναπαριστούμε τον ήχο τους. Στο τέλος, η κυρία μας βάζει να παρακολουθήσουμε βίντεο που δείχνει άλλα παιδιά να τραγουδούν το ίδιο τραγούδι. Η ώρα του τραγουδιού είναι η καλύτερη!
Προγράμματα Σωματικής Υγιεινής